petak, 8. svibnja 2020.

Priča o mišu i devi

Jednoga dana zgrabi miš devine uzde i nadmeno je stade za sobom voditi. Vidjevši kako je deva hitro za njim krenula, mišija se pamet u svoju važnost umislila. Bljesak te misli ošinu devu i ona u sebi pomisli: „Samo naprijed, uživaj! Poslije ću ti već ja pokazati!“

Hodali su tako sve dok ne stigoše do obale velike rijeke, koju bi s mukom svladale i snažnije zvjerke.
Miš se zaustavi i stade kao ukopan, a deva se podsmješljivo na njeg obrecnu: „Hej, prijatelju, zašto smo stali? Čemu čuđenje? Zakorači smjelo u ovu rijeku! Ti si moj vodič i jedini predvodnik, ne zastajkuj nasred puta, pa nemoj sad posustati!“
„Ma, ova je rijeka široka i duboka, a ja ti se, prijatelju, silno bojim utapanja“, odgovori miš preplašeno.
„Pusti da vidim dokle voda seže“, reče mu deva i žustro zagazi u vodu.
„Do koljena je voda, miše slijepi!“, povika deva.
„Što si se tako zbunio i dao smesti?“
A miš će na to posramljeno: „Što je tebi mrav, meni je zmaj, jer se moje koljeno od tvoga razlikuje. Ako je tebi, mudra devo, voda do koljena, meni tada mjeri sto lakata iznad tjemena“,
„Sljedeći put nemoj biti ovako drzak,“ nastavi deva, „da ti plamena vatra dušu i tijelo ne bi sagorjela. Ti se sa sebi ravnima prepiri i spori; nema se šta jedan miš devi nametati!“
„Kajem se“, posrami se miš. „Tako ti Boga, prevedi me preko ove strašne vode.“
A deva se sažali, pa mu rekne: „Uzjaši na mene i na grbu mi sjedni. Bez straha mi povjeri ovaj dio puta. Mogla bih prenijeti na hiljade takvih“.
Kad već nisi poslanik, tragom poslanika kreni, da se iz bunara sebičnosti vineš do duhovnosti. Podanik budi, jer vladar nisi; ne upravljaj sam brodom, jer kapetan nisi. Kad već nisi umješan, kloni se trgovanja; podatan budi da se u tijesto pretvoriš. Ni riječi više, utihni! Budući da ne možeš biti Božija riječ, budi uho za nju. Ako i progovoriš, svoje riječi u pitanja pretoči i s Božijim ljudima ponizno zbori.
Tvoja mržnja i oholost iz pohote izvire, a navika još više učvršćuje pohotu.
Zato što se zla ćud u duši ukotvila, mrava pohote u zmiju je preobrazila.
Na samom početku zmiju pohote uništi: u protivnom, u zmaja će se pretvoriti.

Nema komentara:

Objavi komentar

SULEJMAN I MELEK SMRTI

  SULEJMAN A.S. I MELEK SMRTI, od sudbine se pobjeći ne može Znate li priču o Azrailu, Sulejmanu i čovjeku kome bijaše kucnuo čas odlaska. T...