petak, 8. svibnja 2020.

Priča o čovjeku koji je rekao „ja“ (I, 3.056)


Pokucao neki čovjek na vrata svoga prijateija.
„Ko je?“, zapita prijatelj.
„Ja sam“, odgovori čovjek.
„Odlazi“, povika onaj iz kuće, „još je prerano da uđeš: za sirovog i prijesnog poput tebe, nema mjesta za mojim stolom.“
Može li sirovog bilo šta skuhati osim plama samoće i vatre razdvojenosti? Što bi ga drugo i moglo osloboditi od dvoličnosti i podvojenosti?
Jadnik se s tugom okrenu i ode, te čitavu godinu provede na putu izgarajući u vatri razdvojenosti. Od silnog se plama naposlijetku i skuhao i, vrativši se s puta, stade hodati uokolo prijateljeve kuće. Bojažljiv i pun strepnje da mu se kakva neuljudna riječ s usana ne omakne, pokuca na vrata.
„Ko je iza vrata?“, oglasi se prijatelj iz kuće.
„Ti si, dušo!“, odgovori došljak.
„Budući da si sada ja, uđi“, prijatelj će na to, „jer nema mjesta dvojici ja u ovoj kući.“

Rumi, Mesnevija

Nema komentara:

Objavi komentar

SULEJMAN I MELEK SMRTI

  SULEJMAN A.S. I MELEK SMRTI, od sudbine se pobjeći ne može Znate li priču o Azrailu, Sulejmanu i čovjeku kome bijaše kucnuo čas odlaska. T...