SVIJET MAŠTE
Svijet
hajala (privida,mašte) sastoji se iz dva dijela:
1.
Prvi dio je ograničeni svijet mašte ili stanje sna. U ovom se svijetu, mane ili
suštine oblače u suretima i tako se pojavljuju. Zbog toga je i potrebno
objašnjavanje tih stvari koje se vide u snu - tumačenje sna. Jedino nisu
potrebna objašnjenja samo Poslanikovih s.a.v.s. i Velijinih snova, jer ono što
oni vide, vide onakvo kakvo jeste, kod njih su svijet sna i svijet budnosti,
ili kako to mi nazivamo svijet jave, jedan te isti svijet.
2. Drugi dio je sam svijet mašte. Ovo je
sam Misal, koji nije ograničen snom. Ovaj svijet postaje latif - sve gušći i
gušći isto kao, kada se Džebrail a.s. pojavio u muškoj odjeći. Ovo je isto kao
kada neko pogleda u ogledalo i vidi sebe. Bilo da su to ahiretske ili
dunjalučke radnje, za arifa su to samo mašta i hajal.
Svet
sna počinje čistim pristupom i iskrenim teslimijetom Muršidu, zatim čišćenjem,
radom i budnošću... kako bi se u javi počele nazirati otelotvorene pojave...
jer Allah je Mutlak – apsolutan. A Mutlak je rječ koja je proizvedena iz rječi
Itlak – talak, što znači isprazniti se od svega što nije On. Koliko god da je
likova u svakom od njih je On Allah apsolutni Gospodar. A ko god ovo shvati taj
je svjestan, da šta god čuje i preuzme a novo je, od sebe samog je preuzeo.
Allah če se pojaviti tek kada mu se upotpuni siromaštvo - Iza
etemel- fakr-u fe huvellah... Jer
kad Njega ne bi bilo i kada nas ne bi bilo, ne bi bilo ničega...
Pojava
u muškoj odjeći je kažu bila u liku Dihjet'ul Kelbi Hz. koga je Poslanik još
prije objave poznavao kao trgovca i tražio od njega da svoje lice pokriva pred
narodom, zbog ljepote koju mu je Allah podario. Kada je Dihjet'ul Kelbi
prihvatio put islama, poslanik ga je skinuvši ogrtač, dočekao i zatražio od
njega da sedne na njemu, Na šta ga je Dihje podigao i njime potario glavu i
lice, te uplakanim očima izjavio: - Poseduje li iko drugi na ovome svijetu tu
tvoju plemenitost... zatim sav svoj imetak stavio pred Poslanikom, da mu bude
na raspolaganju. Poslanik ga je slao u svim bitkama osim na Bedru. Jednom
prilikom je Dihja pio vino a zabrana o vinu je več bila stupila na snagu, na
šta su se ashabi požalili a Poslanik im reko: - Aman! Ne dirajte mi Dihju On me
puno voli...
Nema komentara:
Objavi komentar