nedjelja, 21. studenoga 2021.

Varidat 1

Varidat: « Bil-besmele-ti livudžuhu inna li-ismillah-il muttasif-i birahmanirrahim lehu fedželli fiili ...» Sultan Sejjid Muhammed Nurul Arabi Hazretleri je na sljedeći način opisao razloge početka Varidata saBismilom. Časno ime Allah je u Bismili opisano sa imenima Rahman i Rahim i ono predstavlja Tedželli-i fiili - Pojavu sa djelovanjem. Ukoliko čovjek, dok pije, jede ili prilikom obavljanja bilo kakve radnje, bude izgovaraoBismillahirrahmanirrahim a istovremeno je svjestan, da nema drugog Faila osim Njega - Allaha Milostivog Samilosnog... ili istovrijemeno bude svjestan da je on sam, potpuno fani u najmanjoj radnji i djelu koje obavlja, tada se ta pojava kod čovjeka zove Allahova fiili tedžellija. Kod ovakvih se osoba, Allah, lično pojavljuje i sa djelovanjem i sa radnjom. Ova tedžellija ili pojava je u stvari početak pravog suluka ili polazak na putu hakikata. Tedželli-i S'fat: Ova Allahova tedžellija ili ova Allahova pojava, sastoji se od Allahovih SubutiS'fati-stabilnih svojstava, na primjer: kudret, koji nastaje prilikom hodanja, pisanja i drugih radnji... Ukoliko budemo svjesni i znali da se tu radi o s'fatima Dženabi Hakka, kao i to da smo mi fani od svih njih, da smo sve njih vratili Njemu, onda će se ta pojava, zvati Allahova tedžellija s'fata. Tedželli-i Zati:Allahova Zati tedžellija ili pojava, nastaje ili se javlja, tek onda kada čovjek u sebi misli i sa sigurnošću zna da ovaj vudžud pripada samo Allahu dž.š. i kada bude potpuno fani od vudžuda.[1] Ukoliko dok čovjek uči Bismila-i Šerif, nije svjestan ovih tri pojava, onda, nije ni izučio Bismilu. Nije svjestan Allahove pojave. Ali ukoliko je čovjek svjestan i bude znao, čije su to tedžellije-pojave i tek onda izuči Bismilu, onda je on to zaista i izučio. A sada budite pažljivi... Kada se govori o Hal-u Bidajet ehlija ili početnika Tevhidskog znanja, sve tedžellije ili bilo koje pojave su u halu Emra (naredbe) i nemaju nikakvih veza sa riječima... Ali kada je riječ o Ehli Nihajetu - o onima koji su več putovali pomoću nekog vodiča, onda se govori o osobama koje se sa dobrim djelima nalaze u Džemu, a sa djelima koja se smatraju grijehom nalaze u Farku... Dakle te osobe ne pripisuju sebi dobra djela i za svaki svoj uspjeh, smatraju da je od Allaha i Njemu se zahvaljuju, a za grijehe znaju da su od njih pa se kaju. Jer Dženabi Hakk je u Kur'anu rekao: « Ma esabeke min hasenetin femin-allah ve ma esabeke min sejjietin femin nefsike -Sreća koja ti se dogodi od Allaha je, a nesreća koja te zadesi sam si je zaslužio » ............ En - Nisa 79; Na ovom je mekamu Hazreti Šejhul Ekber rekao: « Ve kun fil-džem vel fark-i tekun fi mak-adis-sdkin - Ovim se licem nađi u Džemu i Farku kako bi dospio do pravog puta i kako ne bi pogrešno postupio napustivši bilo koje od njih ».

Nema komentara:

Objavi komentar

SULEJMAN I MELEK SMRTI

  SULEJMAN A.S. I MELEK SMRTI, od sudbine se pobjeći ne može Znate li priču o Azrailu, Sulejmanu i čovjeku kome bijaše kucnuo čas odlaska. T...