ponedjeljak, 31. siječnja 2022.

SMRT I AHIRET

 SMRT I AHIRET

 

Varidat: «A'lemune innne umur-ul ahirete lejseti kema za-mel džihal...»

 

Ahiret(Drugi svijet) nije onakav kakvim ga džahili-neznalice zamišljaju i misle da jeste, kao što su patnje u grobu, nimeti, džehennem, škorpije, zmije, zebanije, meleki, saraji, džennetske sluge, rijeke, potoci, drveće itd. za koje se misli da će nastati poslije smrti čovjeka.

         Ahiretska zbivanja su iz svijeta Emra(naloga, naredbe) i nisu iz svijeta šehadeta(osvjedočenja), ovog svijeta kojeg vidimo očima. Jer svijet šehadeta se sastoji od vudžuda(bivstvovanja, bitka) koji posjeduje proporcije. A svima je jasno da na ovom svijetu fesata(sukoba), tijela dolaze do svog kraja i nestaju sobzirom da nisu trajna.

     Za Ahiretska(Onosvjetska) zbivanja koja su u svijetu Emra - Izafi ruha-relativne duše, ajet iz Kur'ana je svjedok: - « Ve jes'eluneke anirruhi kulirruhu min emri rabbi - i pitaće te o ruhu, reci im: šta je ruh - to je u znanju i Emru moga Gospodara » (iz znanja i emra moga Gospodara) El-Isra 85;                                    

         Zbog toga je Ebu Talib Mekki r.a. rekao: - Ukoliko se duša od svojeg tijela bude odvojila kao Arif(Spoznavatelj) svoga Rabba ona će se i uzdići, kako bi dospjela do Njega i neće sebe ograničiti sa nekim drugim suretom. Duša će odletjeti u koji god alem zaželi, tako što će izgledati u obliku alema(svijeta) i mavta tj. prema mjestu gdje se tamo sjedi, za njih nema ničeg što je teško ili nepoznato.

         Međutim, Hazreti Alija k.w. je rekao: « Lev kešef-el gitai ma ezdet jakiren - I kada bi mi se perde otklonile, opet se moj jekin(ubjeđenje) ne bi promjenio (ne bi se povećao, niti bi se umanjio) ».

            Dakle, ukoliko je duša salih-putnik i said-sretnik, ona će kao latif (blag, nježan) poletjeti u visine tako što će se promijeniti prema djelima i ibadetu koji je ovdje kao Takva (bogobojazna - ništa nije prisvajala i sebi pripisivala) obavljala.

           Ovi visoki mekami  zvani Ilijjun su u nebesima na daljini od Mjeseca do Kursije. Ovdje se nalaze osam Dženneta o kojima je izvješteno u Kur'ani Kerimu: - « Fi mak'ad-i sdkin inde melikin muktedirin »

         Prema ajetu « Kod Meliki Muktedira se nalaze osam dženneta  do kojih se uzdižu Arifi, koji su dobili Mekami Siddik » a to su:

 

1.     Džennet Vilajeta

2.     Džennet Siddikijeta

3.     Džennet Kurbijeta

4.     Džennet Hulleta

5.     Džennet Mehabbeta

6.     Džennet Hitama

7.     Džennet Ubudeta

8.     Džennet Ubudijjeta 

 

U Kur'anu su posebno spomenuta imena svakog Dženneta koji su Suri. Ukoliko je duša šaki (bedna i nesretna) tj. pobunjenička, od onih koji su skrenuli sa pravog puta, njeno loše djelo sa dunjaluka biće obilježeno sa svojim oblikom...

         Na primjer ako u ahlaku (moralu), neke osobe ima karakteristika psa biće u javnosti obilježenoblikom psa, (njegove reakcije neče biti ništa bolje od reakcije psa, normalno, zavisi od pasmine, vrste kojoj pripada) ukoliko posjeduje ljubomoru u obliku majmuna, ako je strastan i pohlepan u obliku svinje, ukoliko sebe smatra većim i važnijim od ostalih pa ih zbog toga zadirkuje i vrijeđa, u obliku slona, dakle biće obilježen i ograničen oblikom one životinje čija karakteristika dominira kod njega. Ostaće zatočeni u nižem od nižeg oblika. Ova mjesta se zovu Esfele safilin i ima ih sedam a njihova imena su izvještena u Kur'anu. Ali sva ova zbivanja odvijaju se tek nakon rasturanja, raspadanja elementarnih sureta uesfele safilin i nakon Beke i opstanka melekutskih oblika u zuhuru...

         Prema mišljenjima nekih ljudi, ahiretski događaji su iz svijeta tijela, kao i to da će tijelo poslije svojeg uništenja i nestajanja opet biti vraćeno isto. Međutim Dženabi Hakk je u Ku'ran-i Kerimu rekao: -« Kul juhjihellezi enše'eha evvele merreten ve huve bikulli halkin alijmun - Reci: Oživjeće ih Onaj koji ih je prvi put stvorio. On dobro zna sve što je stvorio »  .......... Ja - Sin 79;

         Opet u jednom drugom ajetu iste sure stoji: - « Eve lejsellezi halaks-semavati vel-arda bikadirin ala en jahluka mislehum bela ve huvel hallak-ul-alimun - Zar mislite da Onaj ko je stvorio nebesa i Zemlju nije kadar da stvori njima slične. Naravno, da je kadar. On sve stvara i On je sveznajući! » .......... Ja - Sin 81;

         Prema ovim ajetima i njima sličnim hadisima, slobodno možemo reći, da je tijelo koje će biti vraćeno, to isto tijelo a ne njemu slično. A i obavješteni smo o tome da ne truhne i da je vječna ta kost u veličini zrna nohuta, koja se nalazi u jednom od kičmenih pršljenova u čovjeku i da će poslje kijameta, od ovih kostiju u njivama tijela nići poput pšenice. Jeste, istina je da sve ovo stoji u knjigama Imami Gazalija, zvanim Ihja-ji Ulumuddin i Kimja-ji Saadet i da tako vjeruju osobe poput Ibn Sina i Dželaluddina Devanija i Gelenebevija.  

         Ali za razliku od njih i njima poznatim razlozima, zašto su sve ovo tako pisali,  mi ehlullasi vjerujemo da su sva ahiretska zbivanja iz svijeta Emra, Gajba(Nevidljivoga)  i Melekuta(svijet anđela). A ako več treba reći istinu ili naše mišljenje, mi onda izjavljujemo da: - « Nefs koji govori je srf ruh - samo duša, tijelo nikako nije sa dušom ». Jer se tijelo čovjeka po nama mijenja i preobražava, dakle neprestalno dobija drugačije stanje od prijašnjeg, ali zato čovjekov Zat, koji je u stvari ono glavno za nas, ne mijenja se.Ukoliko se promijeni konj ne mora se promijeniti i jahač. Na primjer, tijelo čovjeka se u dvadeset godina potpuno mijenja, ne ostaje ništa od njegovog prijašnjeg stanja, ali Zat čovjeka je stalan. Ovaj njegov Zat je isti i u djetinjstvu i kada poraste...

              Znači maad tj. ahiret pripada duši koja se vraća, a ne tijelu. Na primjer ukoliko jedan čovjek pojede nekog drugog čovjeka, kako oboje mogu biti vraćeni. Ili, ako je nekome dok je još uvijek mlad presječena noga ili ruka, pa ako tu osobu bude pogodila Allahova patnja zbog loših djela koje je počinio, kako će ovi presječeni organi moći vidjeti tu muku?

           Poslanici i Allahovi odabrani robovi na sve gledaju realno, onako kako je. [1] U Kur'ani Kerimu je rečeno: - «Femen ja'mel miskale zerretin hajren jerehu ve mene ja'mel miskale zerretin šerren jerehu - Ko učini i koliko trun dobra, vidjeće ga; ko učini i koliko trun zla, vidjeće ga»...........El-Zil Zal 8;

             A i u Hadisu našeg Poslanika s.a.v.s. je to izvješteno na sljedeći način: - « Innema hije a'malekum reddet alejkum - vaša djela će vama biti vraćena, bilo da su dobra ili loša.» 

             I Hazreti Ibrahim a.s. je Resulullahu s.a.v.s. na miradžu rekao: - « O Muhammede, reci svome ummetu, Džennet je jedno prazno mjesto, tamo nema njima poznatog drveća i ostalog. Drveće i ostali nimeti Dženneta su: - Subhanallah, Velhamdulillah, La ilahe illallah i Allahu Ekber. I zato neka mnogo spominju ove mubarek riječi » i ne priželjkuju da od Dženneta prave šumu.

Kao što se da razumjeti  iz svega ovoga, ahiretske radnje su kao džennet sureti, džennet-ehlijama će se pojaviti u lijepim oblicima kao što su hurije, saraji, jer će biti sastavljeni od njihovih ovdašnjih, lijepih i dobrih djela. Što se tiče onih koji su dostojni džehennemske patnje, njima će nastati pojave u ružnim prividnim oblicima: zmije, škorpije i druge poput vatre zastrašujuće stvari, jer će biti sastavljeni od njihovih loših djela još sa dunjaluka.

         Jer sva djela koja počine ljudi, sadrže neku manu, pa se zato u berzahu(međusvijetu) i ahiretu(onostranom) odevaju u nekom suretu. Dženabi Hakk je u Kur'anu rekao: - « Jevme tubles-serairu fema lehu min kuvvetin vela nasirin -  Onoga dana kada budu ispitivane savjesti, kada čovjek ni snage ni branioca neće imati »  ........... Et-Tarik 9,10;

          '' Toga dana će izbiti sve tajne koje je čovjek uradio, više se neće moći pronaći nikakva sila niti pomoć koja će za čovjeka otkloniti ovaj hal ''.                  

         Etovažno je lijepo se prilagoditi i razumjeti riječi Kur'ana i Allahovih voljenih robova, kao i njihov pravi smisao. A to je najlijepše znanje i jedini Ilm(Znanje). Zbog toga je čovjeku najprije potreban ilm, jer ništa drugo, osim znanja nema vrijednost i ono što se od čovjeka očekuje i traži jeste samo ilm - znanje. 

          A gore spomenuti dženneti, hurije, saraji, drveće, voće, potoci, patnje i sva ostala zbivanja, ne oslanjaju se samo na mišljenja bez oslonca onih koji o tome ništa ne znaju. Jer se njihovi spoljašnji izgledi sastoje od svijeta insanluka koji se zove Nasuti alem(materijalni svijet). Mada o njima ima i drugih značenja. Ali to znaju samo Velije i Asfije, Allahovi voljeni i čisti robovi.

        Ovdje se treba dobro shvatiti sljedeće: - Stvari kojima su imena gore spomenuta, su u stvari: - «Misali ili sureti... a sam berzah(međusvijet) i ahiret su iz svijeta misala(mašta, privid, imginacija), pa i sam ovaj svijet u kome živite i mrijete je u potpunosti misal i hajal (samo pusta mašta). Svijet Misala sastoji se od dva dijela:

         1.  Ograničeni svijet misala: To je svijet poput sna kojeg sanjamo dok spavamo, jer je ograničen snom.

         2. Samo svijet Misala: Ovaj svijet je poput privida, imaginacije. Na njega nam je Hazreti Resulullah s.a.v.s. ukazao hadisom: - « En-nasi jenami ve iza matu intehibu - Ljudi su u snu, probudiće se kada umru » Pošto je Resul Ekrem Efendija s.a.v.s. znao da je prava budnost tek onda kada se desi ihtijari (neobavezna smrt) i to dok smo još na ovome svijetu, naredio je svima da prije prirodne smrti umru ihtijari smrću i to svjesno, znajući da su djela, s'fati i vudžud koja se nalaze u njemu Allahovi. A taj Emr glasi: - « Mutu kable ente mutu - Umrite prije smrti » [2]

[1]  Pa tako mi Gospodara nebeskog i zemaljskog, a On je Istina... (Ez-Zarijat, 23)

 

[2] Oni koji su to uspjeli. U Tevhidskim mekamima dospijevaju do «Kemal Merteba». Ranije je čovjek, uz pomoć hadisi šerifa: «Ko spozna sebe spoznaće i svoga Gospodara», dospio samo do «Irfan merteba». A Kemal Mertebe je tek onda kada čovjek dostigne «Mertebe Insanluka» kada upotpuni sve svoje nedostatke! 

Nur ul Arebi

Nema komentara:

Objavi komentar

SULEJMAN I MELEK SMRTI

  SULEJMAN A.S. I MELEK SMRTI, od sudbine se pobjeći ne može Znate li priču o Azrailu, Sulejmanu i čovjeku kome bijaše kucnuo čas odlaska. T...