Treba
iskoristiti miris koji se pojavi u vašim danima
Pejgamber
je rekao: Lijepi mirisi Istinitog pojavit će se u ovim sadašnjim danima.
Potrudite se da ih čujete i da ih zapamtite. Ne propustite priliku da te lijepe
mirise uhvatite. Lijepi miris je došao, vidio vas i opet otišao. Onome koga je
želio, htio je dušu svoju pokloniti. I otišao je taj miris.
Opet, i
drugi put, miris je došao, pa budi žljiv i oprezan, o druže na kapiji, da ne
propustiš priliku i ne uhvatiš miris.
Duša koja
je vatrena, od ovog mirisa dobije svojstvo da gasi vatru. Duša koja nije dobra,
od ovog mirisa postane dobra.
Vatrena
duša zbog ovakvog mirisa postane smirena. Mrtvac od sjaja toga mirisa oživi i obuče
haljine.
Ta svježina
i novina, to je od Tuba drveta, a ti pokreti su Tuba drveta pokreti. To ne
sliči ljudskim pokretima.
Kad bi onaj
lijepi dašak pao na .zemlju i na nebo, pjevUckanje stanovnika neba i zemlje bi
presjekad (zašutjeli bi od te ljepote).
Iz straha
od ovoga daška odbili su nebo i zemlja da ga prihvate (Fe ebejne en jahmilneha)...
i nose.
Da nije
bilo straha u planine da joj se nutrina ne pretvori u krv, ne bi se izrekle
riječi: Fe ešfakne minha (bojali su se primanja). Pa smo se smilovali...
Sinoć su mi
ovi mirisi bili drukčiji i pokazivali se. Ali, pojedoh nekoliko zalogaja i zatvoriše
se vrata.
Radi
nekoliko zalogaja, Lukman je u zatvor metnut. Odbaci užitke, Lukman'i Hekimovo je
vrijeme.
Zelje za
hranom i užicima su kao bodljikavo trnje. Sa Lukmanova dlana odstrani trnje. Ono
što je u Lukmanovoj ruci nije ni trnje a nisu to ni strijele. Ali, vi zbog
svoje pohlepe to ne razlikujete.
Ono što ti
hurmom smatraš, znaj, to je trn. Zato, što ti kratko i loše vidiš
Lukmanova
duša je jedan dulistan. Ti si se za-
bavio
bolom, jer ti je u peti trn.
Dolazi deva
i ona će pojesti trnje. Tvoje tijelo je ta deva. Samo, da Mustafa jaše tu devu.
K
Ama da
vidiš, koliko ima buketa cvijeća na tvojoj devi. A taj miris u cvijeću koji
nosi deva nema ni u stotinu bašči.
Tvoji
zahtjevi (prohtjevi) naginju trnju koje u pustinji niče. A ti i ne misliš o
duši, niti mariš za cvijeće.
Tvoja želja
su dunjaluk i njegov privremeni nakit. To je trnje prema ovome cvijeću.
Dok ne
izvadiš trn iz noge, oko tvoje neće vidjeti. Kako onda možeš da se krećeš?!
Vrlo je
začudna stvar, čovjek koji nije shvatio svijet. U mozgu mu trn, a on se kreće i
stoji (drži).
Jednom
prilikom došao je Mustafa, i da odstrani brigu, rekao: Progovori mi, o ti
Humejra (rumena Ajša).
Baci u
vatru svoje nanule, o Rumena, pa da planina postane kab dragi kamen od svjetla
tvojih nanula.
Riječ
Humejra-Rumena je imenica ženskog roda po obliku, a duša-Ruh je, takoder,
imenica ženskog roda po čuvenju, u Arapa.
Ali, neka
te ne žalosti to, što je duša imenica ženskog roda, jer to za dušu nije nikakav
okvir. Duša nema veze sa ženskošću i muškošću.
Više je od
svega toga. Duša nije ništa ono što označavaju godine i slike.
Duša ne
jača od hrane, ili situacije, da je sad u ovakvom stanju, a sad opet u onakvom.
Duša je
nešto lijepo, i to, što je samo po sebi lijepo. Ono što nije lijepo, ne može ni
dovesti do lijepa.
Kad
postaneš sladak od šećera, sladak si sve dok na tebi ima šećera.
Od šećera
postane slatko i ono u čemu je bio šećer. A
kad će se šećer žaliti na šećer.
Ašik, ako
sam u sebi nade ugodno piće, pamet u ovom slučaju ostane neosjetna.
Vaša mala
pamet niječe ljubav (ašk), iako se pojavljuje kao naročita tajna.
Djelomična
pamet je oštroumnost i učenost, ali nije melek, nego može biti kao šejtan, sve
dok ne postane "la" i spozna svoje ništavilo i ovisnost.
Pamet je
naš drug po svome govoru i djelovanju. Ali, kad treba da postane stanje, onda
je "/a " — ništa.
Ako naša
pamet ne bude hotimično "la", ipak
će biti
prisiljena da to nekad bude.
Duša je
nešto savršeno, a i zov duše je savršen. Zato je rekao jednom prilikom
Muhammed: Oraspoloži nas o Bilalu!
O Bilalu,
pojačaj taj svoj ugodan glas, kojeg ja čekam iz tvog srca.
Taj mi glas
daj, da to čujemo, malo od onoga, od čega se Adem zanio, a meleki bili
iznenadeni i zadivljeni.
Od lijepa
glasa se hazreti Muhammed Mustafa zanio, i te noći ga je namaz prošao.
1990 Glavu iza sna nije podigao, sabah je
prosao.
Nije se
dizao, pa je i kušluk došao.
U slatkoj
noći pred lijepom nevjestom našla je duša pruženu ruku drage, da je poljubi.
Noć je bila ljetna.
Da je mojoj
dragani ovo dosadno, ja bih šutio. Ali mi govori da ovo nije nikakav ajb ni
sramota.
To,
uostalom, nije ništa drugo nego govor. To je govor kako teče gajb, proces u
svijetu nevidljivosti.
Reče, da
ove riječi nisu ajb-sramota, Tvoje riječi nisu drugo, nego pojava onoga što je
ubilježeno u svijetu presude.
Ajb je i
sramota je, ne vidjeti ništa drugo ne-
go ajb. Ko
vidi gajb (nevidljivo) taj ne vidi (ne gleda) ajb.
Ajb i
nedostatak može biti u odnosu na životinje koje ništa ne znaju, a u odnosu na
Gospodara koji sve zna nema nedostatka. Cufur, nijekanje postojanja Boga, u
odnosu na stvarnost, jeste mudrovanje (hikmet), a u odnosu na nas to je nesreća
(afet).
Ako jedna
sramota pada na stotinu života, to je kao cvijet koji ima jednu dršku.
Ako ih
mjerimo na vagi, jednako su vrijedni i cvijet i drška. Jednako su oboje lijepi
dok su zajedno.
Velikani su
rekli: Tijela velikana su jednako
lijepa kao
i njihove duše.
Govor ovih
ljudi, kretnje i pokreti, sve je to kod njih kao duša prefinjeno.
Neprijatelji
velikana imaju dušu kao tijelo. To je kod njih kao u igri "Dobitak" —
Zijad. Dušman kad padne u zemlju postane zemlja. Rastvori se, rastopi i
pretvori u zemlju (tijelo).
I u
velikana se duša rastopi po tijelu i dobije slankast okus. Zato je i hazreti
Muhammed bio Melih-slankast-simpatik.
Hazreti
Pejgamber je jednom prilikom rekao:
Ja sam
simpatičniji (više simpatičan) od mog brata Jusufa, ali je Jusuf od mene
ljepši. Pejgamberovu slankavost primili su svi njegovi nasljednici (varisi). Ti
potraži takvog nasljednika koji je to primio.
Pa gdje su
oni, oni sjede pred tobom. Ti sebe pitaj, gdje je tvoje "pred
tobom"?!
On je pred
tobom, a i dan je pred tobom, pa razmišljaj. Ako imaš u to sumnju, onda računaš
samo na tijelo.
Gore,
dolje, naprijed, nazad, to su opisivanja
za tijelo.
Za nurli dušu nema strana.
A pošto ti gledaš
i računaš na prije i poslije,
početak i
kraj, to ti pripadaš takvoj skupini. A kod velikih, gdje je u njih početak a
gdje Icraj?!
Dan je
kišan, a noć neka ode daleko. Ali ova kišovitost nije onakva, kako vi mislite,
to je kišovitost od Božije strane.
Zbog
kratkovidosti da ne padnemo u sumnjičenje, to treba otvoriti oči i gledati
svjetlom carskim (Božijim).
RUMI, Mesnevija
RUMI, Mesnevija
Nema komentara:
Objavi komentar